Användarvillkor
Cookies:
Våran webbshop använder cookies för att förbättra din användarupplevelse och för att kunna erbjuda en mer personlig shoppingupplevelse. Cookies är små textfiler som lagras på din enhet när du besöker vår webbplats. De hjälper oss att känna igen dig och dina preferenser, spåra din aktivitet på webbplatsen och göra det möjligt för oss att anpassa innehållet efter dina intressen.
Vi använder både temporära sessionscookies för att spåra din aktivitet under en viss session och permanenta cookies för att spara dina inställningar och för att underlätta framtida besök på vår webbshop.
Genom att använda vår webbshop samtycker du till att vi använder cookies enligt vår cookiepolicy. Om du inte vill tillåta cookies kan du stänga av dem i din webbläsares inställningar, men detta kan påverka funktionaliteten på webbplatsen.
Vi använder olika typer utav cookies som tredjepartstjänster som visas på vår webbshop tex Klarna och Stripe och för att kunna anpassa vårt innehåll och vår marknadsföring efter dina intressen.
Om du har några frågor om vår cookiepolicy eller om hur vi hanterar dina personuppgifter är du välkommen att kontakta oss på mail info@hairlineextensions.se. Tack för att du handlar hos oss!
Integritetspolicy:
Vi på Hairline värnar om din integritet och vill att du ska känna dig trygg när du besöker våra webbplatser eller använder våra tjänster. Därför har vi en tydlig integritetspolicy som beskriver hur vi samlar in, använder och skyddar dina personuppgifter.
GENERELL SEKRETESSPOLICY
Vår webbshop har en strikt sekretesspolicy för att skydda vår kunders personliga information och säkerhet. All information som samlas in genom våra e-tjänster behandlas konfidentiellt och kommer endast att användas för att fullfölja våra tjänster och förbättra användarupplevelsen.
Vi samlar in och lagrar endast nödvändig information för att kunna behandla beställningar och leverera produkter till våra kunder. Denna information inkluderar namn, adress, e-postadress , mobilnummer och betalningsinformation. Vi hanterar inte din kortinformation själva om du gör en transaktion hos oss. De hanteras säkert av Klarna och Stripe. Vi spårar din IP-adress för att bättra våran service till dig. Vi använder säkra krypterade tekniker för att skydda denna information från obehörig åtkomst eller missbruk.
Vi delar inte vår kunders personliga information med tredje parter utan deras uttryckliga samtycke. Vi vidtar åtgärder för att säkerställa integriteten och sekretessen för all information som vi samlar in och hanterar.
Genom att handla hos oss godkänner våra kunder vår sekretesspolicy och vårt sätt att behandla deras personliga information. Vi uppmuntrar våra kunder att läsa igenom vår sekretesspolicy noggrant och kontakta oss om de har några frågor kring vår hantering av deras information.
Vi är engagerade i att skydda vår kunders integritet och strävar efter att vara transparenta och förtroendeingivande i vårt förhållningssätt till sekretessfrågor. Vi är tacksamma för det förtroende våra kunder visar oss genom att handla i vår webbshop och vi lovar att fortsätta att hålla deras information i säkerhet och skydd.
Vilka personuppgifter samlar vi in och varför?
Vi samlar in personuppgifter när du registrerar dig för våra tjänster, skapar ett konto, skriver upp dig för nyhetsbrev, gör en beställning eller kontaktar vår kundtjänst. De personuppgifter vi kan samla in inkluderar namn, adress, e-postadress, telefonnummer och betalningsinformation. Vi samlar även in data om hur du använder våra tjänster, som vilka sidor du besöker och vilka produkter du köper.
Vi använder dina personuppgifter för att hantera dina beställningar, ge dig bra kundservice, skicka marknadsföringsmaterial och för att förbättra och anpassa våra tjänster efter dina behov.
Hur skyddar vi dina personuppgifter?
Vi vidtar tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter mot förlust, missbruk och obehörig åtkomst. Endast behöriga personer får tillgång till dina personuppgifter och de lagras säkert.
Vi kommer aldrig att sälja eller dela dina personuppgifter till tredje part utan ditt medgivande, förutom då det är nödvändigt för att utföra de tjänster vi erbjuder dig.
Dina rättigheter:
Du har rätt att få tillgång till de personuppgifter vi har om dig, begära att dessa rättas om de är felaktiga, begära att vi raderar dina personuppgifter eller begränsar deras användning. Du har även rätt att invända mot viss användning av dina personuppgifter, till exempel för marknadsföringsändamål.
Om du har frågor eller funderingar kring vår integritetspolicy är du välkommen att kontakta oss. Vi ser till att hantera dina frågor på ett ansvarsfullt och respektfullt sätt.
Hur vi hanterar dina personuppgifter:
När du handlar på vår webbshop samlar vi in personuppgifter som namn, adress, telefonnummer och e-postadress för att kunna behandla din beställning och leverera varorna till dig. Vi använder även dessa uppgifter för att kommunicera med dig angående din order och för att skicka eventuell marknadsföring om du har samtyckt till det.
Vi skyddar dina personuppgifter genom att använda säkerhetsåtgärder såsom kryptering och begränsad åtkomst till ditt konto. Dina uppgifter kommer aldrig att säljas eller delas med tredje part utan ditt samtycke.
Om du har frågor om hur vi hanterar dina personuppgifter kan du kontakta oss via vår integritetspolicy som finns på vår webbplats. Där kan du också läsa mer om dina rättigheter som registrerad användare och hur du kan begära att vi tar bort eller ändrar dina uppgifter.
Hur länge lagras informationen:
Enligt lag lagras information på webbshopen så länge det är nödvändigt och relevanta för att kunna uppfylla syftet med insamling av information.
När informationen inte längre behövs raderas informationen för att skydda kundens integritet och säkerhet. Tex kortinformation tas bort efter ett köp/ en ev återbetalning.
Dina andra informations uppgifter sparas upp till fyra år i våran kunddatabas, vill du att vi tar bort informationen innan dess så kan du kontakta oss via mail.
Säkerhet:
Hairline använder sig utav säkerhetsåtgärder för att skydda din personliga information som du lämnat till oss från obehörig användning, missbrukas eller används på något sätt som är mot lagen.
Kontakta oss:
Har du några frågor eller funderingar kring våran sekretesspolicy så kontakta våran kundtjänst på mail: info@hairlineextensions.se
Senast uppdaterad: 2024-05-03
Användar villkor: /köpvillkor:
Hairline Extensions, Acsesso
Org. Nr: 9209115469
Adress:
Portstråket 20
433 38 Partille
Telefon: 031-401131
E-post: info@hairlineextensions.se
ALLMÄNNA VILLKOR
Dessa Allmäna villkor gäller för köp via våran webbutik, sålänge inga andra skriftliga avtal har kommit överrens om mellan kunden och Hairline extensions. Du kan kontakte vår kundtjänst om du är missnöjd med din vara, om du ändå inte är nöjd kan du kontakta Allmäna reklamationsnämnden nedan:
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
Betalning och leverans:
Hur betalar jag?
Det går bra att betala med antingen Klarna eller Stripe.
Vilka betalnings alternativ finns?
Du kan välja att betala direkt, betala senare eller att dela upp din betalning. Välj Klarna som betalnings alternativ i kassan så kommmer du vidarebefodras till dina olika betalnings alternativ. Du kan även lära mer här; https://www.klarna.com/se/hur-funkar-det/
Leverans:
Hur lång är leveranstiden?
Våra paket skickas med postnords rekomenderat brev
Vanligtvis levereras din vara 1-2 vardagar (förseningar kan förekomma)
Vad kostar leveransen?
Frakt/retur avgift 99kr
Spåra mitt paket:
När du köpt din vara får du ett spårningsnummer via din e-post som börjar på "RR"
Det går bra att spåra ditt paket genom att gå in på postnords appen eller via postnords hemsida
Utöver priset på varan tillkommer eventuella extra kostnader för betalning och leverans, beroende på ditt val av betalnings- och leverans alternativ. Alla avgifter för leverans och betalning finns tydligt angivna i kassan så att du kan bekräfta innan du genomför ditt köp.
Eventuella kampanjer eller rabatter kommer att avdras från priset antingen direkt på produkten eller genom användande av en rabattkod i kassan. Observera att våra kampanjer och erbjudanden gäller t.o.m det angivna slutdatumet på rabatten.
Vi strävar efter att erbjuda dig en så enkel och smidig shoppingupplevelse som möjligt. Vi hoppas att du är nöjd med ditt köp från oss på Hairline Extensions.
Ansvar för produkten:
Du som köpare har själv fullt ansvar för hur produkten används, och måste själv kontrollera om det är något fel på varan. Hairline extensions , (Acsesso) avsäger sig från allt ansvar för hur produkten används och omhändertas utav dig som kund. Vi hänvisar till våran produkt beskrivning och skötselråd för hur löshåret ska används på rätt sätt. Skötselråd finner du på baksidan utav förpackningen samt här på hemsidan.
Reklamation och Retur:
Vi på hairline extensions vill att du ska vara nöjd med din vara därför vill vi att du som kund ska känna dig trygg och nöjd med ditt köp. Vid reklamation eller retur har du som kund fullt ansvar för att varan skickas tillbaka i samma skick som den levererades i. Då löshår går under en hygienprodukt så kan den inte retuneras i förbruken förpackning eller inte heller vid bruten plombering. Varan skall skickas tillbaka i orginalförpackningen.
Vid ångerrätt står du som kund för eventuella frakt kostnader som tillkommer för att skicka tillbaka varan.
Du ansvarar för att produkterna skickas tillbaka i oförändrat skick.
Du har 30 dagars ångerrätt från den dagen vi har skickat varan till dig.
Reklamation:
Om det är något fel på din vara eller skadad på något sätt ska du skicka in en nogrann bekrivning på felet på produkten till oss via e-post så vi kan kolla igenom och undersöka felet. När din vara skickas tillbaka måste allt skickas tillbaka. När vi mottagit din reklamerade vara och undersökt felet så hör vi av oss till dig via e-post. Reklamationen på löshåret måste ske under en rimlig tid från att din beställning var gjord.
Hur reklamerar jag min vara?
1. Skriv ett mail till oss och tala om att du vill reklamera en vara, skriv med en nogrann beskrivning om felet på varan, ditt ordernummer samt kvittot på ditt köp.
2. Packa väl in löshåret i orginalförpackningen, eller egen förpackning.
3. Lämna på närmaste postnord ombud och skicka paketet till adress:
Hairline
Portstråket 20
433 38 Partille, Sverige
OBS! Spara kvittot!
När vi godkänt din reklamation så återbetalar vi dig frakt kostnaden.
Hur retunerar jag min vara?
1. Kontakta oss via mail: info@hairlineextension.se och meddela oss att du vill retunera en vara och skriv med ditt ordernummer.
2. Vi skickar en retur sedel till dig via e-post.
3. Packa in varan i de paketet du fick varan i. Varan skall ligga i sin orginalförpackning med plomberingen obruten för en godkänd retur.
4. Fäst retursedeln på paketet
5. Lämna in ditt paket på närmaste postnord ombud och spara ditt inlämningskvitto.
Vi behandlar din retunerade vara så fort vi kan inom 14 dagar och meddelar dig när returen är godkänd.
När du har returnerat en vara så kom ihåg att spara ditt kvitto från inlämningsstället, då du ansvarar för paketet tills vi mottagit den.
Återbetalning:
Efter att vi mottagit och godkänt din retur eller reklamation har du vanligtvis pengarna inom 5 arbetsdagar. Detta kan ta längre tid beroende på ditt betalnings alternativ. Men vi jobbar så fort vi kan!
Har du frågor kan du kontakta oss via e-post: info@hairlineextensions.se
Garanti:
Då vi är väldigt stolta över våran höga kvalitet på vårat löshår har vi självklart garanti på håret förutsatt att du som kund tar hand om löshåret enligt våra skötselråd.
Garantin gäller i 5 månader. Garantin täcker inte om löshåret har blivit skadat pga värmeverktyg eller dålig skötsel m.m.
Du har rätt att klaga på ditt löshår fram tills att garatin inte längre gäller. Efter 5 månader kan du inte längre ångra eller reklamera ditt köp. Viktigt att du kontaktar oss så fort du märker om något skulle vara fel på varan.
Tänk på att vara försiktig med ditt löshår då det är äkta hår och bör behandlas varsamt precis som ditt egna hår.